PORADNIKI

Poniższy materiał zaczerpnięty został ze strony forum secondlife.pl -> kreatorem poniższego poradnika jest jutylda, my natomiast na potrzeby SL 2014 dokonaliśmy niezbędnych korekt i poprawek.


ANATOMIA AWATARA 

1. Body parts, czyli części ciała:

Shape/ body parts - czykli kształt

Kształt awatara składa się z kilku części -ciało, głowa,oczy, nos, uszy, usta, policzki, tułów, nogi (body, head, eyes, ears,nose, mouth, chin, torso, legs).

Body parts można edytować, klikając PPM (prawym przyciskiem myszy) na awatara, wybierając "Appearance", następnie wybierając odpowiednią zakładkę i eksperymentując z suwakami.
Nową "body part" zachowujemy, klikając "Save As" i wpisując jej nazwę. Jeśli chcemy wprowadzić zmiany do istniejącej "body part", klikamy "Save" ale wtedy nie odzyskamy już wyglądu awatara sprzed zmian!.


"Save All" zapamięta zmiany, które wprowadziliśmy we wszystkich częściach ciała.
Jeśli wybierzemy "Close" i "Don't Save", żadne zmiany nie zostaną zapamiętane.
Body parts nie da się zdjąć, można tylko zamienić je na inne.


Aby zmienić body parts możesz je albo edytować w apparance - tak jak było podane wyżej lub kształt awatara zakupić u kreatorów.
Z doświadczenia wiemy, że kształt i wygląd awatarów zmienia się praktycznie co roku, dlatego warto zwrócić uwagę przy ZAKUPIE "shape" aby był modyfikowalny [opis modify]. Kreatorzy udostępniają za darmo DEMO kształtu awatara, zanim więc wydasz linden dolary na nowy sexowny kształt - przymierz wersję demo. Nie przerażajcie się, jeśli w waszym demo będziecie mieć olbrzymie ręce lub stopy, to jest zabezpieczenie dla kreatorów.

Poniżej zdjęcia różnić modowych w body parts dla kobiet.















Kupione lub zdobyte body parts/shape można założyć, klikając PPM w invenory w folderze body parts/lub w folderze opisanym przez kreatora  - poprzez wybieranie z rozwijalnego menu wear.


- Skin - skóra

Skinem czyli skórą Twojego awatara niestety ale...jest malowana tekstura:) - poniższy przykład.










Skórę "skin" nie da się zdjąć, można tylko zamienić ją na inną, otrzymując za darmo lub kupując za linden dolary.

Każdy nowy użytkownik posiada w swojej szafie podstawowe skóry awatara, niestety są one mocno odbiegające od realności. tzn poza samym kolorytem nie przypominają ludzkiej skóry, dlatego aby zmieć na skórę bardziej urealnioną musisz ją zakupić w sklepach w SL lub możesz zdobyć na tzw "freebies" "huntach" - szczegóły znajdziesz na stronie freebiesowo.
Wielu kreatorów udostępnia bardzo dobrej jakości darmowe skiny, są one zwykle prezentem mającym zareklamować produkty danego kreatora. Skiny zakupione w SL zwykle są niemodyfikowalne.

Poniżej zdjęcie avatara na różnych etapach zmian - po założeniu konta (tzw.newbie), kolejne zdjęcie po przebywaniu w SL miesiąc, czasem dłużej (skin z przecen lub z freebiesów) oraz ostatnia fotka, awatar wykrowany












- Hair - włosy
Włosy w second life są różne.
Podstawowy awatar otrzymuje włosy wykreowane z "suwaków" SL:













Jeśli ktoś życzy sobie chodzić z łysą głową, są na to bardzo proste sposoby:
1. zminimalizowanie wszystkich suwaków w aparycji włosów awatara,
2. użycie tekstury "bald hair" - w którą wyposażony jest każdy awatar. 

Użycie podstawowych suwaków zmienia kształt, kolor i wygląd włosów,a niestety sa one nieco plastelinowe (zdjęcie edycji włosów ze starej wersji  przeglądarki SL - opcje edycji obowiązują również w aktualnym viwerze LL) :





















Jak widać na zdjęciu powyżej wygląd takiego awatara pozostawia wiele do życzenia :) dlatego Linden Lab wyposażyło nowe awatary we włosy primowe - zdjęcie poniżej.


















Jeśli posiadasz już jakieś zdobyte, pożyczone lub zakupione w PODEX Bank  linden dolary, możesz kupić primowe włosy, które swoją jakością i wyglądem przewyższają te które otrzymujesz tworząc swoje konto. Poniżej zdjęcie włosów jednego z bardziej znanych kreatorów.














 Od 2012 roku SL opanowały włosy i przedmioty meshowe( riggowane, lub do modyfikacji). Włosy tworzone są w programach do grafiki 3D np. 3dsMaX czy blender. Charakteryzacją się kształtem, teksturą włosów, a przede wszystkim nie odstają dziwacznie od awatara.
Poniżej przykłady włosów meshowych:
 

 Wszystkie włosy tworzone jako obiekt zakładamy standardowo wykorzystując PPM i wybierając opcję ADD czyli dodaj, lub WEAR czyli załóż.


- Eyes - oczy (nieprimowe)

Oczy są częścią awatara, możesz je edytować z apparance, wchodząc w zakładkę eyes, a następnie zgodnie z udostępnionymi opcjami, modyfikować kształt, ustawienie oraz...kolor tęczówki.



















Oczy możesz zakupić na marketplace lub w sklepach. Jakosc ich jest lepsza i zblizona do realnych tęczówek. Oczy zakładasz poprzez wybór w inventory PPM a następnie add (dodaj) lub wear (załóż)
















2. Clothing, czyli ubranie :























- Undershirt - podkoszulek
- Gloves - rękawiczki
- Shirt - koszula
- Jacket - kurtka
- Underpants - majtki
- Pants - spodnie
- Skirt - spódnica
- Socks - skarpetki
- Shoes - buty

Nazwy te odnoszą się raczej do kolejności warstw niż do konkretnych części ubrania - można znaleźć spodnie noszone na warstwie Underpants albo bluzkę na warstwie Jacket.

Na każdej warstwie można nosić tylko jedno ubranie. Clothing również można edytować w trybie Appearance.
Jeżeli nie mamy na sobie danej warstwy, możemy w trybie Appearance stworzyć nowe ubranie na tej warstwie, wybrać jego teksturę i kolor.
Clothing można zdejmować, zakłada się je podobnie jak "body parts".


3. Attachmenty czyli objecty , dodatki z primow zakładane na avatara

 Mogą być:
- primowe/meshowe włosy
- primowe/meshowe buty
- biżuteria i akcesoria typu paski czy torebki
- broń
- zwierzęta
- spódnice i sukienki flexi (czyli powiewające przy poruszaniu się albo na wietrze), meshowe
- części ubrania takie jak mankiety, kołnierze, kaptury
- uszy, ogony, skrzydła

Attachmenty zakłada się, klikając na nie w inventory PPM i wybierając "Attach" (dodaj) lub Wear (załóż).
Attachmenty są doczepiane do części ciała awatara - po nałożeniu attachmentu w inventory pojawi się opis w nawiasie: worn on ...
































Na każdej z części ciała można nosić kilka attachmentów uzywajac opcji dodawania (Add). Trzeba o tym pamiętać, bo czasem może się okazać, że przy zakładaniu paska uzywając opcji Wear (załóż) zgubimy spódnicę.

Attachmenty można tworzyć z primów, scultów, meshy, dostać jako freebie albo kupić.
Można je edytować tylko wtedy, jeśli w inventory nie są opisane jako "no mod".
Aby edytować attachment, należy nałożyć go na siebie, kliknąć PPM i wybrać "Edit". Attachment zostanie podświetlony i pojawią się strzałki, którymi możemy go przesuwać względem danej części ciała, do której jest dołączony.
Trzymając wciśnięty Ctrl możemy obracać attachmentem, a Ctrl+Shift - powiększać go i zmniejszać.

















3. Animacje

Animacje wyjściowe (które są, delikatnie rzecz ujmując, fatalne, zwłaszcza animacja chodzenia) można zastąpić, zakładając AO - Animation Override.
AO może być wbudowane w buty lub torebkę albo noszone jako HUD - dodatek dołączany nie do awatara, lecz do ekranu i widoczny tylko dla ciebie.
Niektóre AO mają możliwość dodawania swoich własnych animacji, kupionych lub zdobytych jako freebie.
Animacje służą poza animowaniem avatara przy chodzeniu, siadaniu, animują również podczas tańczenia czy uprawiania sexu.

 











Do kazdej z tych czynności służą oddzielne animacje - do tańca np. chimery i kule (dance couple ball oraz single dance ball). Przykład wspólnie tańczącej grupy avatarów ( w prawym dolnym rogu widoczny HUD do AO)
















 




5. Inne dodatki
Których jest multum... na przykład:
- Flight Feather lub inne "wspomagacze lotu", które pozwalają wznosić się dowolnie wysoko
- Natural Smile - dzięki niemu nasz awatar co jakiś czas uśmiecha się albo śmieje
- Emoter's Hud - pozwala na zmianę mimiki twarzy
- Shield - chroni przed popychaniem
- Chat Range - pozwala stwierdzić, kto jest w zasięgu słuchu
- Face Light - oświetlenie twarzy, dzięki któremu wyglądamy zawsze świeżo i jaśniejąco :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz